קורס שחייה לפעוטות

שחייה היא אחת מפעילויות הגופניות הבודדות המפעילה כמות גדולה של שרירים ותורמת בהיבטים פיזיים ומנטאליים ברמה גבוהה מאד.

הדעה הרווחת וממצאים של מחקרים מצביעים על כך, שככל שמתחילים ללמוד לשחות ולשהות במים בגיל קטן, היכולות הפיזיות והמנטאליות מתחזקות והן מובילות לביטחון עצמי גבוה יותר וליכולת חברתית ורגשית טובה יותר.

 מאיזה גיל פעוטות יכולים להתחיל לשחות?

הניסיון מלמד כי החל מגיל 3 חודשים, כבר אפשר לעבוד עם פעוטות על שהות ושחייה במים. כמובן שלא מדובר בלימוד עקרונות השחייה לקראת תחרויות שחייה ואולימפיאדה, אלא יותר פעילות שחייה ליצירת תחושת ביטחון במים, פיתוח תנועתיות ומוטוריקה.

 יתרונות בקורס שחייה לפעוטות

1.     הקורס מהווה מרחב בטוח לזמן איכות של הורה ופעוט, העוברים ביחד חוויה משלימה ומהנה במיוחד

2.     הקורס מפתח יכולות התמודדות עם מים, כולל בעתיד סיוע במצבי סיכון היכולים להתרחש במים.

3.     הקרוס תורם לפיתוח פיזי של שרירי הגוף (במיוחד צוואר וחגורת הכתפיים), פיתוח גמישות איברים, תנועה ומוטוריקה כללית

4.     הקרוס מקנה לפעוט הכרות וביטחון ביכולותיו ובניהול הגוף שלו

5.     הקורס מתנהל עם עוד קבוצה של הורים ופעוטות ונוצרת סביבת פעילות חברתית התורמת גם להורה וגם לפעוט

איך מתבצעים שיעורי קורס שחייה לפעוטות?

מפגשי קורס השחייה נערכים בבריכה שחייה, מקורה בטמפרטורה גבוהה של 33 מעלות, שהינה גבוהה מזו הנהוגה בד"כ בבריכות מחוממות (מכיוון שתינוקות זקוקים לסביבת מים חמים גבוהה יותר).

הקורס מתקיים בקבוצה קטנה של הורים ופעוטות, התכנים כוללים פעילות עם אמצעי ציפה, כדורים, תרגולי תנועה וגם משחקים, שמטרתם היא לפתח את יכולות השהות של התינוק במים ולקדם את יכולותיו הגופניות והמנטאליות השונות.

האם נדרש ציוד מיוחד לקורס?

כל הציוד הנדרש מסופק על ידי מרכז השחייה איילון. באחריות ההורה להביא את הפעוט, בגד ים, כובע ים וטיטולים ייעודים למים. בנוסף מומלץ להביא אוכל מתאים לתינוק, מגבת וביגוד החלפה.

האם יש סכנות בהשתתפות בקורס שחייה לפעוטות?

מבחינת פעילות אין סיכון. הפעילות נעשית בחלק הרדוד של הבריכה שבו ההורים עומדים ויכולים לעמוד יציבים להחזקה והנעה של התינוק.

הצוות מקצועי של מרכז שחיה איילון, מתאים את רמת הקושי של התרגילים בהתאם לגיל ויכולות הפעוטות (קבוצות הקורס מותאמות בהתאם לגיל הפעוטות).