טיפול במים לילדים

טיפול במים הוא גישת תרפיה משמעותית ויעילה העושה שימוש בכוח המים ויכולה לסייע בטיפוחו בהתפתחות של ילדים. 

הטיפול מתבצע במים חמים באמצעות סדרת מתוכננת של פעילויות ותרגול שונים, שמטרתם לשפר את התפקוד הפיזי, הרגשי והחברתי של הילדים המשתתפים בטיפול.

מהו טיפול במים?

טיפול במים הוא שיטה טיפולית ייחודית המשלבת את התרגול והפעילות במים החמים על מנת לשפר את תפקוד הילדים בצורה פיזית, רגשית וחברתית. המים החמים מציעים סביבה נעימה ובטוחה המקנה תחושת שקט ורוגע לילדים, המים מאפשרים לגוף להתרפא ולהירגע בצורה טבעית.

מה ההבדל בין טיפול במים לילדים לפעילות בריכה לילדים?

ההבדל נעוץ בקיומה של תוכנית טיפולית מדורגת, הכולל סדרה של פעילויות ברמות משתנות שנמצאו כמקדמות ותומכות בפיתוח פיזי, בהקלה בתחושה האישית, בשיפור במוטוריקה ויכולות תנועה, בשיפור ביכולת הנשימה ועוד.

הפעילות הקבועה, החזרתית של תרגילים והתקדמות לאורך הטיפול, מייצרים חיזוק מדורג של השרירים, מייצרים תחושת ביטחון כללי וביטחון עצמי ותחושת רוגע חשובה מאד התומכת ומסייעת ליציבות רגשית.

מי רשאי לבצע טיפול במים לילדים?

הטיפול עצמו מתבצע על ידי מטפלים מוסמכים, שעברו הכשרה מיוחדת ומקיפה, בתחום ההידרותרפיה והתרפיה בכלל. ההכשרה כוללת לימוד עיוני ותיאורטי בתחומים כמו: אנטומיה, פיזיולוגיה ונוירולוגיה, לצד לימודי מעשי ועבודה בבריכה וכמובן הכשרה וידע בבטיחות במים.

היתרונות של טיפול במים לילדים

הרמה הפיזית – הפעילות בתוך המים, המייצרים באופן טבעי רמה של התנגדות, מפעילה שרירים רבים בגוף, מפתחת גמישות, משפרת קואורדינציה ותנועה גופנית.

הרמה הרגשית – הסביבה של מים חמימים מייצרת סביבה רגועה, המים מקיפים את הגוף יוצרים סביבו תנועה קלה ונעימה המפחיתים באופן מידי תחושות של לחץ וחרדה. הפעילות במים וסביבת המים מעלה את ייצור ההורמונים הטבעיים כמו הסרוטונין והדופמין שמסייע לתחושה הנאה ורוגע.

הרמה החברתית- כאשר היכולת הפיזית משתפרת לצד עלייה בביטחון סביבתי, נבנים גם יכולות חברתיות להתמודדות עם קבוצת השווים. היתרונות של הטיפול במים מתורגמים ליכולת אינטראקציה יציבה יותר עם ילדים אחרים.

הקלה במצבים רפואיים– הטיפול במים מסייע מאד להקלה ואחלמה של בעיות רפואיות בתחום, כאבי גב וצוואר, דלקות בגידים ומפרקים

איפה ניתן לבצע טיפול במים לילדים?

הטיול מתבצע במרכז שחייה איילון בגבעתיים, המציע מספר תכנים של טיפול במים לגילאים שונים, כולל ילדים. הטיפול עצמו מתבצע בבריכה מקורה מחוממת לכל אורך השנה, על ידי אנשי מקצוע בתחום ההידרותרפיה.